۶ میوه که برای سلامت پوست معجزه می‌کنند!


اقتصاد 24-در این میان برخی از میوه ها به دلیل وجود ترکیبات خاص برای بهبود وضعیت پوست مفیدتر هستند و حتی می توان از آنها برای تهیه ماسک های پوستی استفاده کرد. در این مطلب به معرفی میوه های مفید برای پوست می پردازیم.

گروهی از میوه ها برای داشتن پوستی سالم و شاداب مفید هستند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

هندوانه و شادابی پوست

هندوانه یکی از میوه های خوشمزه بهاری و تابستانی است که با گرم شدن هوا وارد بازار می شود. این میوه آب زیادی دارد که با آبرسانی به بدن از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کند. به طور کلی نوشیدن روزانه آب برای سلامت بدن و شادابی پوست بسیار ضروری است. اما از آنجایی که نوشیدن مداوم آب مشکل است، می توانید علاوه بر آب، از میوه ها و آب میوه های طبیعی نیز برای تامین بخشی از نیاز روزانه خود به آب استفاده کنید. علاوه بر این ویتامین های موجود در این میوه برای سلامت پوست مفید است.

آووکادو، معجزه سلامت پوست

برخی آووکادو را یک معجزه سبز می دانند زیرا خواص زیادی برای بدن دارد. از این میوه در تهیه غذاها و کوکتل های مختلف نیز استفاده می شود. آووکادو حاوی ماده ای به نام لوتئین است که به مرطوب کردن عمیق پوست کمک می کند و پوست را سالم تر و جوان تر می کند. وجود اسیدهای چرب امگا 3 و 6 نیز وضعیت بافت های پوست را بهبود می بخشد. علاوه بر خوردن این میوه، می توانید با ترکیب آووکادوی نرم شده، مقداری عسل و ماست، ماسک پوستی مناسب درست کنید.

انگور قرمز و سلامت سلول های پوست

انگور قرمز یکی از میوه های محبوب و خوشمزه تابستانی است که برای سلامت پوست مفید است. مصرف این میوه از بروز جوش، آکنه و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می کند. وجود آنتی اکسیدانی به نام رسوراترول در ترکیبات انگور قرمز از تخریب و آسیب سلول های پوست جلوگیری می کند و روند پیری پوست را کند می کند. از استفاده از انگور قرمز در رژیم غذایی خود غافل نشوید زیرا خواص ضد باکتریایی این میوه باعث پاکسازی پوست می شود.

انجیر و بهبود وضعیت پوست

انجیر یکی از میوه های موجود در رنگ های مختلف است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سطح رادیکال های آزاد را در پوست کاهش داده و از تجمع آنها جلوگیری می کند. به این ترتیب از آسیب به سلول های پوست، پیری زودرس پوست و بیماری های مختلف جلوگیری می شود. این میوه سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، منگنز و منیزیم است که با تامین بخشی از نیازهای بدن به این مواد مغذی می تواند منجر به حفظ سلامت پوست و سایر اندام ها شود.

میوه پرتقال برای سلامت پوست

پرتقال منبع مهمی از ویتامین C است که وجود آن باعث تحریک تولید کلاژن می شود. به همین دلیل پرتقال را میوه ای مفید برای پوست می دانند. همچنین وجود اسید سیتریک در این میوه برای رفع تیرگی پوست، جوش، آکنه و لکه های پوستی مفید خواهد بود. اگر شما هم مشکلات پوستی دارید، پرتقال و آب پرتقال را در برنامه غذایی خود قرار دهید. پرتقال حاوی مقادیر زیادی آب است که پوست را مرطوب کرده و از خشکی و پیری پوست جلوگیری می کند.

همچنین می توانید از پرتقال به صورت موضعی استفاده کنید. برای این کار ابتدا صورت خود را با آب و صابون بشویید تا آلودگی ها از بین بروند. سپس برش های نازک پرتقال را برش داده و روی پوست قرار دهید. اجازه دهید پرتقال ها حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست تان بماند سپس صورت خود را بشویید.

آناناس یک میوه استوایی است که برای پوست مفید است

آناناس با طعم دلپذیر و جذاب برای تهیه انواع دسر، کیک، آب میوه و کوکتل استفاده می شود. این میوه استوایی نیز در لیست میوه های مفید برای سلامت پوست قرار دارد. آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که التهاب پوست را کاهش می دهد، از مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه جلوگیری می کند و سلول های پوست را سالم نگه می دارد. آناناس به عنوان یک میوه ضد پیری شناخته می شود زیرا حاوی مقدار زیادی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که برای سلامت سلول های پوست و بدن مفید است.

پوستی سالم و شاداب با خرید و خوردن میوه

همانطور که در این مقاله اشاره شد برخی از میوه ها برای جوانی و شادابی پوست بسیار مفید هستند و برای تاثیر بیشتر روی پوست باید از میوه های تازه استفاده کرد. البته گاهی اوقات به دلیل خستگی، کمبود وقت یا شرایط بد آب و هوایی مانند گرما، خرید میوه کار سختی می شود. در این صورت می توانید به صورت آنلاین میوه سفارش دهید.

برای استفاده از این سرویس، به وب سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود بروید و میوه و سبزیجات مورد نیاز خود را از لیست میوه فروشی های نزدیک خود سفارش دهید. به لطف این روش بهترین و با کیفیت ترین میوه در مدت زمان کوتاهی به دست شما می رسد. همچنین می‌توانید از تخفیف‌های اسنپ فود تا بیش از 30 درصد استفاده کنید. به غیر از تهران، خدمات خرید اینترنتی میوه در تمام شهرهای ایران موجود است، بنابراین می توانید بدون هیچ زحمتی هر آنچه را که نیاز دارید سفارش دهید.