هواوی عرضه گوشی‌های 5G را از اواخر امسال آغاز می‌کند


هواوی که طی چند سال گذشته با محدودیت‌های صادراتی متعددی از سوی ایالات متحده مواجه بوده و به همین دلیل در حال حاضر قادر به تولید تلفن‌های 5G نیست، قصد دارد یک بار دیگر در اواخر سال جاری وارد شود. بازار موبایل 5G تبدیل شود

سه شرکت تحقیقاتی چینی به رویترز گفتند که برای تحقق برنامه‌های خود، هواوی باید بتواند تراشه‌های 5G را با استفاده از پیشرفت‌های خود در طراحی نیمه‌رسانا و تولید تراشه طراحی کند و در این زمینه از SMIC کمک خواهد گرفت.

در حالی که یک شرکت تحقیقاتی در این گزارش ادعا می کند که هواوی حدود 2 تا 4 میلیون دستگاه 5G تولید خواهد کرد، شرکت دیگری بدون ارائه جزئیات تخمین می زند که این تعداد ممکن است به 10 میلیون برسد.

هواوی; لیست سیاه محبوب

پس از قرار گرفتن در لیست سیاه ایالات متحده در سال 2019، هواوی بیش از چهار سال است که با تحریم های شدید دولت ایالات متحده بر سر مسائل ملی مواجه شده است. با وجود این تحریم ها، شرکت های آمریکایی دیگر سخت افزار و نرم افزار خود را به هواوی نمی فروشند و دسترسی این برند چینی به چیپست های 5G قطع خواهد شد.

اخیرا اتحادیه اروپا و پرتغال اعلام کردند که ممکن است استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه های 5G خود را ممنوع کنند. با این حال، رئیس غول چینی در اوایل سال جاری گفت که تحریم های ایالات متحده منجر به تولد دوباره صنعت تراشه داخلی خواهد شد.

اکنون، بازگشت به بازار موبایل 5G می تواند یک پیروزی بزرگ برای شرکتی باشد که زمانی با اپل و سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان رقابت می کرد. با وجود تحریم ها، درآمد هواوی در سال 2020 به 67 میلیارد دلار رسید و یک سال بعد تقریباً 50 درصد کاهش یافت. سهم بازار هوآوی نیز در داخل و خارج از کشور به شدت کاهش یافته است و سهم بازار آن در چین در سه ماهه اول به 10 درصد رسیده است.