قیمت طلا و سکه ارزان‌تر می‌شود؟


اقتصادی 24- در بیشتر روزهای هفته آخر تیرماه، قیمت طلا و ارز روند نزولی داشت. افت قیمت سکه را در کانال های پایین تری قرار داد، اما مسیر طلا در عرض چند روز از سکه جدا شد و سود محدودی داشت.

انس دوباره افتاد

فعالان بازار طلا می گویند متقاضیان بسیار کمی در این بازار وجود دارد و تقاضا به حداقل رسیده است. از سوی دیگر باید توجه داشت که اخبار سیاسی نامطلوبی نیز در تعطیلات آخر هفته پخش شده است که ممکن است به مذاق افزایش های باز خوش بیاید.

گفتنی است، قیمت جهانی که نزدیک به محدوده 2000 دلار بود، باز هم کاهش یافت و در زمان نگارش این گزارش با قیمت 1965 دلار معامله می شود.

در آخرین روز هفته گذشته قیمت طلا و سکه در مسیرهای متفاوتی قرار گرفت. قیمت طلا همراه با قیمت سکه امامی افزایش یافت. سایر قطعات سکه نیز کاهش یافت.

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که در مواجهه با اخبار نامطلوب سیاسی و رکود تقاضا، ثبات نسبی تا پایان ماه محرم و صفر در بازار فلز زرد حاکم خواهد بود. این به شرطی است که به دلیل کاهش قیمت ها تقاضای جدیدی وارد بازار نشود.

قیمت ربع سکه بدون تغییر باقی ماند.

روز پنجشنبه 8 تیرماه سکه امامی با 96 هزار تومان افزایش 27 میلیون و 386 هزار تومان معامله شد. اما سکه بهار 110 هزار تومان کاهش یافت و 24 میلیون و 491 هزار تومان مبادله شد.


بیشتر بخوانید: بازار سکه در انتظار سورپرایز عمان است


در آخرین معامله هفته گذشته، نیم سکه 50 هزار تومان با قیمت پایین و با رقم 14 میلیون و 700 هزار تومان مبادله شد. با این حال، یک چهارم تنها قطعه ای بود که با وجود نوسانات قیمت در جریان معاملات روز پنجشنبه بدون تغییر باقی ماند و با قیمت 9 میلیون و 750 هزار تومان به کار خود پایان داد.

همچنین سکه گرمی 50 هزار تومان ارزان شد و با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله شد.

روش های مختلف طلا و سکه.

روز پنجشنبه نهم تیرماه قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلا نیز با 29 هزار تومان افزایش به قیمت 10 میلیون و 38 هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای 18 عیار نیز با 7000 تومان افزایش با قیمت 2317000 تومان معامله شد. به همین ترتیب طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و 286 هزار تومان رسید.

در آخرین معاملات هفته گذشته حباب تمامی ارزها به جز سکه امامی فروکش کرد. حباب سکه امامی روز چهارشنبه بدون تغییر بود. حباب سکه بهار ۲۱۱ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۵ هزار تومان، ربع سکه ۲۸ هزار تومان و سکه گرمی ۶۴ هزار تومان کاهش یافت.

آبنما: تجارت نیوز