دلسردی سرمایه گذاران مناطق آزاد/ سال هاست نارضایتی از روند فعالیت در مناطق آزاد را اعلام می‌کنیم اما به ندرت شنیده می‌شود


اقتصاد 24- میناسادات حسینی: وی ادامه داد: طی چند سال گذشته مسئولان با تحمیل هزینه های بالا برای ارائه خدمات، توجیه اقتصادی پروژه های متقاضیان را کاهش داده اند و در برخی موارد فعالان اقتصادی با مقایسه توجیه اقتصادی فعالیت در مناطق را در شرایط بدتری ارزیابی می کنند. این را محمدصادق مبرهن، دبیر شورای هماهنگی فعالان اقتصادی مناطق آزاد در گفتگو با اقتصاد 24 می گوید.

مناطق آزاد به شدت درگیر بوروکراسی اداری هستند

دبیر شورای هماهنگی فعالان اقتصادی مناطق آزاد به اقتصاد 24 گفت: مشکلات فعالان اقتصادی مناطق آزاد را باید به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد. در خصوص مشکلات داخلی مناطق که به ارتباط آنها با سازمان های عملیاتی مربوط می شود، باید اذعان داشت که با توجه به شکل گیری ساختار قضایی در سازمان های منطقه ای طی دو دهه اخیر و بر خلاف دهه اول که امور جاری به طور کلی بود. انجام شده با کمترین زمان و امکانات، به علت گسترش قانون کار در قاره و افزایش چشمگیر و غیرعادی تعداد کارکنان – سازمانها که معمولاً چندین برابر استاندارد و ضروری هستند و همچنین مبتنی بر بنا به درخواست مسئولین سازمان ها مبنی بر اینکه مراجع ذیصلاح بر امور اجرایی نظارت داشته باشند و لزوم پاسخگویی به آنها افزایش یابد. مراحل انجام کار با ایجاد دپارتمان های تصمیم گیری داخلی از قبیل کمیسیون های مختلف و گرفتن تایید از آنها در مسیر تصمیم نهایی مدیران.

محمدصادق مبرهن ادامه داد: این موضوع زمان تعیین تکلیف انجام پروژه ها را طولانی می کند و متاسفانه همچنان ادامه دارد.

نارضایتی فعالان مناطق آزاد از عملکرد سازمان های عامل هر منطقه

به گفته محمدصادق مبرهن، نمی توان مسئولان فعلی مناطق آزاد را در این پرونده مقصر دانست و این به دلیل تعمیم قوانین و مقررات این قاره به مناطق آزاد است.

محمدصادق مبرهن

دبیر شورای هماهنگی فعالان اقتصادی مناطق آزاد ادامه داد: از سوی دیگر تعمیم قانون کار قاره به کارکنان سازمان ها و ایجاد مصونیت برای آنها باعث شد تا کیفیت ارائه خدمات به شدت کاهش یابد. در مقایسه با ابتدای[idmataz-ZoniHielsaunsibuinqasattivitaekonomikaminhuveramentsodisfattbil-prestazzjonital-organizzazzjonijietgalkemmnormalmentjoqogduluramillijesprimuhapubblikamentminabbal-konsegwenzi

Il-fattur moħbi ta ‘falliment ta’ investiment fiż-żoni ħielsa

Is-Segretarju tal-Kunsill ta’ Koordinazzjoni tal-Attivisti Ekonomiċi taż-Żoni Ħieles żied: Jekk qed infittxu miżuri fundamentali u bażiċi biex l-organizzazzjonijiet taż-Żoni Ħieles jagħmlu aġilità, l-inklużjoni tal-liġi tax-xogħol tal-kontinent għandha titneħħa mill-impjegati tal-organizzazzjonijiet. u g[andhom ikunu so;;etti wkoll g[ar-regolamenti spe/jali tax-xog[ol u xog[ol ta]- مناطق آزاد با فعالیت اقتصادی به روی مدیران و مسئولان سازمان ها در خصوص اصلاح ساختار سازمانی باز شود.[alattivistiekonomi/iG[andhomjinfet[uidejnil-managersul-uffi/jalital-organizzazzjonijietdwarir-riformatal-istrutturaorganizzattiva


بیشتر بخوانید: کاهش سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران/ در سایه تنزل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، امتیازات قانونی این مناطق از بین رفته است.


مبرهن ادامه داد: قطعا سبک سازی سازمان ها می تواند عامل اصلی ارتقای کیفیت ارائه خدمات و نظارت بیشتر بر عملکرد کارکنان برای افسران و مدیران باشد.

معضل سرمایه گذارانی که می مانند و می روند

دبیر شورای هماهنگی فعالان اقتصادی مناطق آزاد گفت: موضوع اساسی بعدی در خصوص مشکلات داخلی عدم تکمیل و لزوم اصلاح زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در محدوده مناطق آزاد است که به دلیل ناکافی بودن آن درآمد. سازمان‌ها، کمبود این تسهیلات به‌ویژه در برخی مناطق آزاد محروم و محروم موجب عقب‌نشینی از ابتدا، تداوم یا گسترش طرح سرمایه‌گذاری توسط فعالان اقتصادی می‌شود.

مبرهن در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به خودمختاری منابع درآمدی و بودجه سازمان های منطقه و هزینه های بالای کنونی آنها، مسئولان طی چند سال اخیر با تحمیل هزینه های بالا برای ارائه خدمات مجبور شده اند که این امر موجب تضعیف نظام خدماتی شده است. توجیه اقتصادی طرح های متقاضیان و در برخی موارد فعالان اقتصادی با مقایسه هزینه های مشابه در قاره، فعالیت در مناطق را در شرایط بدتری ارزیابی می کنند.