خروج اضطراری خریداران دلار | اقتصاد24


اقتصاد 24- قیمت دلار امروز در بازار ارز کاهش یافت. روند نزولی بازار قیمت دلار را به کانال 48 هزار تومان نزدیک کرده و در حال حاضر قیمت دلار به 49 هزار و 100 تومان رسیده است. این قیمت دلار در حالی است که بازار امروز را با 49 هزار تومان آغاز کرد.

دلار به انتهای کانال 49 هزار تومان رسیده و پیش بینی می شود با ادامه این روند نزولی، دلار یک پله کاهش پیدا کند و وارد کانال 48 هزار تومان شود. اما آیا دلار در حال کاهش است و آیا وارد کانال های پایین تری می شود؟

برخی از معامله گران اعلام کردند که بازار ارز متوقف شده است. گروهی دیگر از معامله گران مدعی هستند در شرایط فعلی حجم خرید در بازار دلار کاهش چشمگیری داشته و خریدار ستاره سهیل در بازار ارز شده است. در این شرایط زمین بازار فردوسی تضعیف شده و این خود دلیل دیگری برای کاهش قیمت دلار است.

بررسی ها نشان می دهد که همسویی دلار هرات و بازار ارز دبی منجر به خروج اضطراری خریداران دلار از بازار فردوسی شده است.

ماه گذشته قیمت دلار بین 49 تا 50 هزار تومان در نوسان بود و تحلیل قیمت نشان می دهد که قیمت دلار در این ماه تمایل بیشتری به سمت کانال 49 هزار تومانی دارد و هر زمان که دلار وارد محدوده شد. 50 هزار تومان از این کانال حذف شده و یک پله به پایین است.


بیشتر بخوانید: کاهش قیمت دلار همچنان ادامه دارد


قیمت دلار امروز روند نوسانی محدودی دارد. معامله گران می گویند اگر قیمت دلار به بالای 49 هزار و 200 تومان برسد، می توان به افزایش قیمت دلار امیدوار بود. اما اگر دلار بالای این خط حمایتی نماند قطعا وارد کانال 48 هزار تومان خواهد شد. محدوده قیمت دلار بعدی در کانال جدید 48 هزار و 500 تومان است. اگر دلار بالاتر از این محدوده بماند، روند آن صعودی است، اما اگر این خط را بشکند، می توان انتظار کاهش قیمت دلار را داشت.

برخی کارشناسان می گویند روند نزولی می تواند قیمت دلار را به 43 هزار تومان برساند. این تحلیل الیاس کردی است که این موضوع را اعلام کرده است. البته این کارشناس بازار مالی اعلام کرده است که دلار برای مدتی در کانال 49 تا 50 هزار تومان باقی خواهد ماند و قیمت دلار در هفته های آینده تغییری نخواهد کرد. از سوی دیگر پس از آن قیمت دلار در صورت اخبار مثبت اقتصادی و سیاسی تا 43 هزار تومان هم می رسد.

این کارشناس اقتصادی می گوید: کانال فعلی از 48 هزار و 500 تومان تا 51 هزار و 500 تومان با حداقل و حداکثر 300 تومان در این روند جانبی است که شاهد هستیم قیمت در یک روند جانبی کمی بالا و پایین می رود اما در محدوده میانی خود قرار می گیرد. 50 هزار تومان و 49 هزار تومان. اما اگر بخواهد بالاتر برود شاید بتواند تا 55 هزار تومان هم رشد کند.

منبع: اخبار تجارت