بازیگران هالیوود در پی نگرانی‌ها از هوش مصنوعی، دست به اعتصاب زدند


پس از چندین هفته مذاکرات ناموفق، انجمن بازیگران سینما – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) با اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP)، سازمانی که نماینده تقریباً 160000 کارمند صنعت سرگرمی ایالات متحده است. ضربه دیشب شروع شد دانکن کرابتری-ایرلند، مذاکره کننده ارشد SAG-AFTRA، در یک بیانیه مطبوعاتی پیشنهاد استودیوهای هالیوود را فاش کرد که هوش مصنوعی و انجام داد نسخه های دیجیتال از سوی بازیگران به آن اشاره شده و حالا دو طرف به این موضوع واکنش نشان داده اند.

در بیانیه ای که با Deadline در مورد این اعتصاب به اشتراک گذاشته شده است، AMPTP ادعا می کند که پیشنهاد آن شامل “پیشنهاد هوش مصنوعی پیشگامانه است که از اعضای SAG-AFTRA در برابر نسخه های دیجیتالی خود محافظت می کند.”

با این حال، هنگامی که در کنفرانس مطبوعاتی Crabtree-Ireland در مورد این پیشنهاد سؤال شد، مذاکره کننده ارشد SAG-AFTRA گفت:

“در این پیشنهاد انقلابی هوش مصنوعی که دیروز به ما ارائه شد، آنها پیشنهاد کردند که بازیگران ما اسکن شوند و شرکت های آنها صاحب آن نسخه اسکن، تصویر و دیجیتال باشند و بتوانند بدون رضایت یا غرامت از آن برای هر پروژه ای که می خواهند استفاده کنند. مورد استفاده قرار گیرد

بنابراین اگر فکر می کنید این پیشنهاد انقلابی است، پیشنهاد می کنم دوباره فکر کنید.

مناقشات پیرامون هوش مصنوعی

یکی از اختلاف نظرهای اصلی مذاکرات بین طرفین در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد بود، همانطور که انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) نیز در اعتصاب خود که در ماه می آغاز شد اشاره کرد. فران درشر رئیس SAG-AFTRA در بیانیه افتتاحیه کنفرانس مطبوعاتی خود اظهارات جالب زیر را در مورد هوش مصنوعی داشت:

اگر الان بلند نشویم، همه ما دچار مشکل بزرگی خواهیم شد.» همه ما در معرض خطر هستیم تعویض با ماشین آلات ملاقات خواهیم کرد.”

Crabtree-Ireland در سخنرانی شب گذشته خود به درآمد باقیمانده بازیگران و تورم بالا در ایالات متحده اشاره کرد که امرار معاش را برای بازیگران دشوار کرده است. او همچنین از ظهور هوش مصنوعی به عنوان تهدیدی جدید برای زندگی بازیگران یاد می کند. با وجود این مشکلات، پس از اینکه AMPTP تصمیم گرفت با پیشنهادات SAG-AFTRA مخالفت کند، اتحادیه در یکی از تاریخی ترین اعتصابات در صنعت سرگرمی به WGA پیوست.