از خودروی برقی چانگان رونمایی شد + عکس



اقتصاد 24- Qiyuan، یک سدان نسبتاً بزرگ با دو موتور BEV و EREV، یک برند جدید تحت برند Changan است که قبلاً با نام “OX” شناخته می شد. به نظر می رسد چانگان می خواهد این برند را به نقطه شروع تجارت خودروهای انرژی جدید خود تبدیل کند.

Changan Qiyuan A 07 دارای نمای بیرونی زیبا و تمیز با نوار نور LED باریک، دستگیره های درب جمع شونده، چرخ های پنج پره 245/45 R 19 و خط سقف شیب دار است. در پایین این چراغ چراغ های اصلی قرار دارند.

جدید ET 7 و BYD Han و غیره شبیه خیلی از سدان های چینی است، یعنی چینی ها از تقلید از خودشان نمی ترسند!

از پشت، لامپی باریک و بلند را می بینیم که در کنارش هیچ زرق و برقی وجود ندارد و همان طراحی خسته کننده همیشه!


بیشتر بخوانید: جدیدترین خودروی تویوتا به ایران می آید! + عکس


در داخل Qiyuan A 07 یک فرمان دو پره D شکل وجود دارد که نشان Qiyuan روی آن قرار دارد. پشت فرمان شما می توانید یک سنسور Face-ID و یک دنده ریل را ببینید.

نکته جالب در مورد این کابین این است که کیلومتر شمار در اینجا قابل مشاهده نیست. در عوض، شما یک نمایشگر HUD یا هد آپ دارید. این یک طراحی بسیار شیک برای بسیاری از خودروسازان چینی است. کنسول مرکزی دارای صفحه نمایش شناور بزرگ با قطر بیش از 15 اینچ است. در زیر صفحه نمایش دو پد شارژ تلفن بی سیم و یک جفت جا لیوانی را می بینیم. همچنین باید تاکید کنیم که فضای داخلی A 07 با روکش های چوبی زیبا تکمیل شده است.

نسخه تمام برقی آن می تواند تا 710 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. در مورد حداکثر قدرت موتور، به 258 اسب بخار می رسد.

در مورد پیشرانه، Qiyuan A 07 بر روی پلت فرم EPA 1 قرار دارد. نسخه EREV به موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر ICE بنزینی 88 اسب بخاری مجهز است. قدرت خروجی کم به نظر می رسد، اما باید در نظر داشته باشید که هیچ گشتاوری به چرخ ها نمی فرستد. در عوض، به عنوان یک ژنراتور عمل می کند و باتری را شارژ می کند. موتور الکتریکی 218 اسب بخار قدرت تولید می کند. نسخه تمام برقی دارای دو موتور الکترونیکی قابل انتخاب برای 218 و 258 اسب بخار است.

در مورد باتری، دو گزینه وجود دارد: گزینه 58 کیلووات ساعت (515 کیلومتر CLTC) و گزینه 80 کیلووات ساعت (710 کیلومتر). نسخه تمام برقی آن می تواند تا 710 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

در آینده شاهد معرفی محصولات جدیدی با نام Qiyuan خواهیم بود.

منبع: اخبار آنلاین